JAK TO JEST MOŻLIWE?

Obecni dwudziestolatkowie to pierwsze pokolenie w historii ludzkości, które będzie musiało uczyć się przez całe życie. Nigdy wcześniej tak nie było. Przez stulecia wystarczyło się uczyć zaledwie pierwsze kilkanaście lat po narodzinach. Tego świata jednak już nie ma.

Dzisiaj ciągłe uczenie się nowych umiejętności, w tym języków, to warunek normalnego funkcjonowania w społeczeństwie. Jednak dzięki temu psychologia uczenia się i wiedza o działaniu mózgu są dziś przedmiotem badań i nakładów na niespotykaną wcześniej skalę.  Dlatego ostatnie 20 lat przyniosło w tych dziedzinach więcej odkryć niż cała wcześniejsza historia człowieka razem wzięta.

Na tych odkryciach bazuje Metoda Colina Rose. Jej kluczowe filary to:

  •        najnowsza wiedza o PÓŁKULOWOŚCI MÓZGU, która w 1981 roku przyniosła Rogerowi Sperry nagrodę Nobla w dziedzinie psychologii;
  •        koncepcja INTELIGENCJI WIELORAKICH – harvardzkiego uczonego Howarda Gardnera;
  •        badania nad preferencjami uczenia się WIZUALNEGO, SŁUCHOWEGO lub KINESTETYCZNEGO (ruchowego);
  •        badania nad mechanizmami zapamiętywania i rolą POLISENSORYCZNOŚCI w uczeniu się.

UCZ SIĘ CAŁYM MÓZGIEM – po co masz dwie półkule?

W roku 1981 Roger Sperry otrzymał Nagrodę Nobla w dziedzinie psychologii za dokładne określenie specjalizacji każdej z półkul mózgowych. Był to początek całkowicie nowego rozdziału w edukacji, który otworzył drogę do znacznie skuteczniejszego korzystania z możliwości naszego mózgu. Oto jak działają półkule mózgowe:

Lewa ożywia się, kiedy wykonujesz zadanie umysłowe, oparte na elementach – takich jak słowa lub liczby. Czyli, na przykład, uczysz się słówek. Prawa przejmuje prowadzenie przy wyzwaniach całościowych – rozpoznawaniu dźwięków, kształtów, kolorów czy orientacji w przestrzeni.